Sider

Søg i denne blog

onsdag den 9. januar 2013

9/1/13



En dag vil du forsvinde
Mine sår vil vokse sammen
Arrene vil ikke længere sidde
og vise sig frem for verden
Alt vil være glemt
Regnen vil stadig falde
Jeg stikker stadig tungen ud
og smager på dråberne
Jeg vil stadig hoppe rundt
i hver eneste vandpyt
Alene for at vise verden
hvor fine røde gummistøvler er

En dag vil du forsvinde
Min gråd vil være tørret ind
Dine hænder vil smuldre
lige for øjnene af mig
Solen vil stadig skinne
Jeg vil stadig blive skoldet
men aldrig mere kravle under dynen
og hviske dit navn i søvnen
eller kigge på min mobil
efter dine sms'er
For en dag er du fuldstændig
ikke-eksisterende

En dag vil du forsvinde
som blitzen når man fotograferer
og mørket ikke må være mørk
på det billede der udspringer
Som lyset i dine øjne
når de stikker sig ind i mit hjerte
og skaber en knude i min maven
og jeg begynder at ryste
stamme og tage flere tårer
af den flaske rødvin
du allerede har drukket halvdelen af
Jeg ville stadig have en flig af din bluse
men jeg ville ikke vide
den tilhørte dig

En dag vil du forsvinde
og jeg vil møde en anden
som vil minde om dig
og have de samme grønne øjne
Jeg vil ikke kunne se ligheden
for du ville være helt forsvundet
påtvunget væk, borte
Som den milde men insisterende vind
når man kommer hjem fra Los Angeles
og ikke helt er sikker på
hvad der nu har ændret sig

En dag vil du forsvinde
og jeg vil ikke længere længes
efter dit tag om min hals
og dit bid i min underlæbe
For alt det vi to nogensinde havde
blev faktisk aldrig noget som helst
og jeg har derfor konkluderet
at der ikke er noget at huske
Alligevel havde jeg et behov
for at skrive det her

En dag vil du forsvinde
og så vil jeg græde, græde, græde
indtil gråden kvæler mig
og jeg endnu en gang vil forsøge
at drikke sorgerne væk
alene fordi rødvinen
minder så meget om dig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar